Pazar, Mayıs 23, 2010

1 Haziran!

Maalesef Türkçesi elime geçmedi. Ama olay Türkiye'de cereyan ediyor. Ben yayınladığıma göre cezalı olarak tercümeyi yapıyorum :)
***
1 Haziran 2010'dan itibaren Türkiye yollarında 12 yaşından ve/veya 36kg'dan düşük çocuk taşıyan her araçta oto koltuğu zorunlu. 
Verilen şu istatistik çok çarpıcı:
  • Oto koltuğunun zorunlu olduğu ülkelerde trafik kazalarında çocuk hayatta kalma oranı %97
  • Oto koltuğunun zorunlu olMAdığı ülkelerde trafik kazalarında çocuk hayatta kalma oranı %54
Düzenleme ön koltukta veya kucakta çocuk taşınmasına engel olacak olsa da, kalifiye olmayan ve  ucuz modellere talep artışı riskini de doğuruyor. (Bu cümleyi eminim daha iyi tercüme eden olacaktır, gece gece içeriğe bakın derim:))
Doğru Oto Koltuğu seçimi için:
*İlgili Birleşmiş Milletler Standardını karşılamalı;
*Çocuğun boy ve kilosuna uygun olmalı;
*Verilen talimatlara uygun olarak araca montajı yapılmalı;
*Bir kazaya karışan oto koltuğu kesinlikle tekrar kullanılmamalı!
***
Oto koltuğu seçiminde eşimin araştırması ve tavsiyeler sonucu Britax Römer'in Isofix'li Teleskopik bağlantılı bir modelini aldık. Biraz tuzlu piyasadaki diğer modellere göre ama sağlamcı mühendis eşimin seçimi bu oldu. (Ailede bir kişi bu konularda bu kadar titizlenince, onun araştırma yaptığı saatlerde ben de rahatça arkama yaslanıp takip ettiğim blogları okuyabiliyorum. Eşim arada yaptığı araştırmalardan bahsedince de Hıı? Ihı. gibi nidalarla kendisine desteğimi vurguluyorum :P)
Not: Oto Koltuğu seçiminde bu konuda çok araştırma yapmış bir annenin, Damla'nın blogunu da okumanızı tavsiye ederim. Gene Damla ve eşinin kurduğu Nurturia'da da size bu ve başka pek çok ebeveynlik çıkmazında fikir verecektir- bana veriyor:) Eşim ise doğal bilge daha önce de dediğim gibi, ebeveynlik konusunda kitap ve blog okumuyor. İyi bir ikiliyiz:P

2 yorum:

  1. Son iki cumledeki tanim bize de aynen uyuyor. O kadar kitap aldim yuzune bakan yok :)

    YanıtlaSil
  2. Daha da bakmaz, hiç umutlanma :) İstersen bağışla şimdiden:P

    YanıtlaSil

Yaşanan her an, hissedilen her duygu benzersiz ve "1" kerelik. Unutmamak için yazıyor ve paylaşıyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...