Perşembe, Mayıs 20, 2010

Sünger Bob Türkiye'de...

Yandaki çocuk resmi e-posta yoluyla gelmişti. Çocuklar için gerçek ve sanal arasındaki çizginin ne kadar silik olduğunu ve hatta gelişen teknolojik ürünlerle daha da silineceğini hissettirdi. "Ne Mutlu Türk'üm diyene" diyen bir Sünger Bob. Çok tatlı bu masumiyet... Bir yanda da AB Standartları, kimlik falan derken zaten bir tek Sünger Bob sesli olarak bunu telaffuz edebilecek herhalde yakında :(
Gene söz buradan açılmışken TV hakkında bir kaç not...
Eşimin çalıştığı şirketin bir araştırma şirketine yaptırdığı* araştırmaya göre Türk Çocukları'ın %65'i boş vakitlerinde televizyon seyrediyormuş. Bu üzücü ve düşündürücü. Daha da ilginci çocukların en çok izlediği TV programları listesinde Dizi Film'ler  %30 ile birinci sırada. Çizgi filmler ise 5. sırada. Bu daha da ilginç.En sevdikleri karakterler ise %29 oranında Çizgi Film karakteri ve %20 oranında Dizi film karakteri olarak belirlenmiş.Ben Sosyolog, Psikolog, Xolog değilim, basit bir Mimar'ım. Bu mütevazı altyapı ile benim bu araştırmadan anladığım Çocukların geç saatlere kadar oturup,(dizi filmler geç saatlerde yayınlandığına göre) büyükleriyle beraber büyükler için çekilmiş dizileri seyrettikleri.Doktor Sabiha Paktuna'nın bir lafı var: Eğer öğüt ve ceza ile bir yere gelinebilseydi binlerce yıllık geçmişi sonunda insanoğlu muma dönmüştü. Çocuklara bir şey anlatmak istiyorsanız öğüt vermeyin, örnek/model olun. Aslında bu kadar basit mekanizmalar. Da ürküyorum bazen, yanlış örnek olmak için Freddy Krueger olmaya gerek yok, farketmeden çocukta bir motif, bir yanlış alışkanlık geliştirmek mümkün. Yaşadıkça görülecekler listesinde bu da...
(*) Şirkete özel yayınlanmış bir araştırma olduğu için sadece alıntı yapabiliyorum.

3 yorum:

  1. Bu dünyaya çocuk mu doğurdun, düşün dur şimdi diyorum ben de kendime çok zaman...

    YanıtlaSil
  2. Türk kültüründen bir çizgi film olaydı bari, Kara Murat elinde bayrak meselam?

    YanıtlaSil
  3. Defne- çok yüklenmeyelim kendimize o kadar? Çok güzel zamanlar gelecek belki de, bak Baykal gitti mesela???
    Adsız- Çok güldüm:)

    YanıtlaSil

Yaşanan her an, hissedilen her duygu benzersiz ve "1" kerelik. Unutmamak için yazıyor ve paylaşıyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...