Salı, Kasım 24, 2009

Hamileleri Çirkinleştirme ve İhya Etmeme Birliği




Bu birliği duymamış mıydınız?
Nasıl olur? Bu da -sözde Ergenekon- gibi gizli bir örgüt. Tüm türk giyim sektörü elele vermiş ve bu uğurda and içmişler.

Nasıl, hamilelere özel kıyafet üreten markalar mı? Boşversenize, ben 3 ayrı markanın giysilerini giydim. Ama sonunda neredeyse tüm hamileliğimi Zara'dan aldığım plaj gömlekleri ve taytlarla tamamladım. Şansıma da o dönemde Üsküdar'ın gayet tutucu semtlerinde proje yapmamıza rağmen rahat edebildiğim ve Temmuz sıcağına dayanabildiğim tek giysiler onlardı:)

Hamileliğimde 17 kilo aldım. 4 kilo da normal kilomun üzerinde başlamıştım maratona, eder 21. Tamam, gurur duymuyorum ama bu bir realite. Ve Tr'deki pek çok kadın da bu kilolara çıkıyor.

Hamileliğimin sonunda basen bölgem 42 bedendi. Ama Gebe'de satın almaya çalıştığım kotlarda bazen XL bedene bile sığamıyordum??? Hangi ülkenin kalıplarına göre çalışıyorlar acaba?

Hamilelik boyunca zaten bedeniniz değişiyor. Ulvi bir amaç için, içinizde büyüyen tomurcuk için bedeninizin bu deformasyonuna razısınız. Ama neden zorla komplekse sokulmaya çalışılıyoruz?

Pek çok arkadaşım, özellikle de son dönemlerinde, kocalarının giysilerini keserek, katlayarak kullanarak geçirdiler. E tabi, Ali de benden nasibini aldı Haziran ve Temmuz aylarında :D Benimle kıyafet paylaşınca, zorunlu bir koleksiyon daralmasına gitmişti müstakbel babamız :)

Ebru hamilede ise incecik manken kızlara sahte göbek takıp hamile kıyafeti giydirmişler. Ama göz var nizam var, bir hamilenin o kadar incecik belinin olması doğaya aykırı. Yok yani, Heidi Klum bile belsiz kalıyor hamileliğinde, bu bir gerçek. Bu konuyu paylaşmaya çalıştığım Bağdat Caddesi'ndeki Ebru Hamile Giyim'deki hanım da benim normalde de belim olmadığı için öyle olduğunu zannettiğimi söylemişti. :D Güldüm, yani ne denir bu empati ve yoruma.

Anlamadım yani?

Not:Bir daha hamile kalırsam, hedefim yurtdışından hamile kıyafeti almak. Zaten burada o kadar pahalı ki, eminim gitmemize değecektir :)


4 yorum:

  1. Ebru hamile giyim mars'ta sube acarsa iyi bir satis grafigi yakalayabilir o zaman.. isin komigi, bu muhtesem empati yetenegi ny'da da mevcut. anna'ya kot baktigimiz bir gun boyu kisa olsun diye macy'sde "petite" bolumunu ararken tezgahtar bayan sen bir kahkaha ile anna'ya "but you are not petite dear !" demis, olayin soku ile yuzumuz sekil degistirirken dogustan tezgahtar (!) bayan durumu kavramis ve kazi hizla cevirmeye yeltenmisti.

    YanıtlaSil
  2. e demek ki bazı karakter özellikleri global, mesela odun olmak :D

    YanıtlaSil
  3. Ben de birkaç ay giyeceğim kıyafetlere çok para vermek istemediğimden benzer sıkıntılar yaşamış, blogumda yazdığım bir yazıda annelerin fikirlerini sormuştum. Onlar da yorumlarıyla bayağı yardımcı olmuşlardı: http://blogcuanne.com/2009/10/14/uygun-fiyata-hamile-kiyafeti/

    Anladığım kadarıyla sen bebeğini 3 ay önce sağlıkla kucağına almışsın, o yüzden biraz geç kalmış bir paylaşım oldu bu belki... Ama benzer yaşadığımı belirtmek istedim :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Elif,
    Ah bu yazışmaları okuma fırsatı bulamadan erken doğurmuşum diyorum:) Zara'da bile olduğundan haberim yoktu, oysa İstanbul'da giymek için gidip plaj gömleği almıştım yazın.
    İnternette de aramıştım halbuki, işte en iyisi bloglar & deneyimler gene.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yaşanan her an, hissedilen her duygu benzersiz ve "1" kerelik. Unutmamak için yazıyor ve paylaşıyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...