Perşembe, Kasım 18, 2010

İyi bayramlar Ünzile...

Ünzile bir masal kahramanı değil, Sezen Aksu'nun bir şarkısında geçen gerçekçi bir karakter. Melodisini çok sevdiğimden arada dilime takılır, sözleri ağzımdan dökülürken içimde derinlere dalarım. Şarkı çok eski bir Onno Tunç bestesi ama daha yakınlarda Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği'nin tanıtım filmeleirnde Şebnem Ferah seslendirdi bu şarkıyı, hatırlar mısınız? Denizhan'a bile bu şarkıyı söylemişliğim vardır. Şarkının sözlerinin birazı şurada:

Varmadan sekizine Ergin oldu Ünzile
Hem çocuk,hem de kadın 

On ikisinde ana
Bir gül gibi al ve narin, Bir su gibi saydam ve sakin
Susar kadın Ünzile

Yağmuru kim döküyor, Ünzile kaç koyun ediyor
Dayaktan uslanalı hiçbir şey sormuyor

Korkar durur gitmez Köyün en son çitine
İnanır o sınırda Dünyanın bittiğine

Çağdaş Yaşam da desteklenir mi demiyordur artık herhalde hiç kimse:) Hele ki "İlkokulda bile türban olsun." dendiği bu günlerde. 
Amacım kimseyi terörize etmek, ajite etmek değil. Hatta bunun gereksiz enerji kaybı olduğunu farkediyorum artık. Tehlike olarak algılamak ya da geleceğimizden korkmak olarak değil, kendi yaşamımıza sahip çıkmak için, pırıl pırıl kızlarımız da okuyup kendi geleceklerine ve ülkemin kaderine dokunabilsin diye size ÇYDD gönüllüsü gönlü güzel bir arkadaşımın çağrısından bahsetmek istiyorum. Aşağıdaki yazıyı aynen Sibel'den alıntılıyorum.





Bir yıl çok çabuk geçti. Yılbaşı yaklaştı. Bu yıl da kendinize ve sevdiklerinize ajanda satın alarak desteğinizi gelenekselleştirmek ister misiniz? Belki bu yıl daha çok bağış toplayıp geçen yılın rekorunu kırarız.
Bu yıl, ajandaların yanında dilerseniz gönüllülerimiz tarafından el emeği ile yapılan Ünzile Bebek veya mıknatıslı resimlerden de alabilirsiniz. Ekte fotoğraflarını gönderiyorum. Ajanda 10 TL, Ünzile Bebek 10 TL, Mıknatıslı resimler ise her biri 5 TL’den satılıyor.
Ben yine istediğiniz ürünleri kargo ile size ulaştırırım. TC Kimlik no’nuzu gönderirseniz bağış makbuzu da kestiririm. İstediğiniz adedi (ajanda, Ünzile Bebek ya da mıknatıslı resim) ay sonuna kadar bana mesaj ile bildirin, ben de size hesap numarası göndereyim. İyi bayramlar...



Bu ürünleri alarak, okuma imkanı olmayan pek çok küçük kıza Bayram Sevinci yaşatmak isterseniz Sibel'e buradaki mail adresinden ulaşabilirsiniz. 


Sevgiler & iyi bayramlar...
Not: Fotoğrafta Denizhan küçük halasının elinden tutarak babasının anneannesi Ayşe Asya Hanım'ın salonunu geziyor, ısınma turları atıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşanan her an, hissedilen her duygu benzersiz ve "1" kerelik. Unutmamak için yazıyor ve paylaşıyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...